کد خبر: 11008
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
یاور پیر علائی 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به حادثه‌خیز بودن استان گیلان، گفت: ۳۰ درصد روستائیان در گیلان معادل ۶۶ هزار خانه روستایی بیمه حوادث شده‌اند.

به گزارش روستانیوز، یاور پیر علائی  با اشاره به حادثه‌خیز بودن استان گیلان و لزوم پوشش بیمه‌ای روستائیان، اظهار کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن استان گیلان به‌ویژه در سیل، برف و رانش و لغزش، از سال پیش بیمه حوادث روستائیان در دستور کار قرارگرفته و خوشبختانه استاندار و معاونت عمرانی حمایت خوبی از اجرای آن کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با بیمه حوادث، از ضررهای جبران‌ناپذیر اقتصادی ناشی از بلایای طبیعی روستائیان قابل جبران خواهد بود، ، افزود: با مناقصه‌ای که سال گذشته انجام شد، بیمه ایران برنده مناقصه شده و روستائیان حداقل می‌توانند با پرداخت ۵۳ هزار تومان تا سقف ۴۰ میلیون تومان خود و ابنیه موردنظر را بیمه کنند که سقف تعهدات بیمه با پرداخته‌ای بالاتر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اعلام اینکه تاکنون حدود ۶۶ هزار خانه روستایی را بیمه کرده‌ایم، گفت: حدود ۳۰ درصد روستائیان گیلانی تاکنون بیمه‌شده‌اند.

پیر علائی از اجرای طرح درجه‌بندی دهیاری‌ها پس از ۱۴ سال خبر داد و افزود: تاکنون یک هزار دهیاری از مجموع یک هزار و ۸۰۰ دهیاری موجود در گیلان ارتقا یافته‌اند که در افزایش اعتبارات، میزان ارزش‌افزوده، حقوق و مزایای دستیاران و کارکنان دهیاری‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین از آغاز حسابرسی دهیاری‌ها در استان خبر داد و گفت: علیرغم اینکه دستگاه‌های اجرایی و نهادی‌های حکومتی هرساله حسابرسی می‌شوند، متأسفانه حدوداً 12 سال از دهیاری‌ها حسابرسی به عمل نیامده بود که این مهم نیز طبق ضوابط در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان از جذب سهمیه ماشین‌آلات برای روستاهای محروم گیلان خبر داد و گفت: ۹ ماشین‌آلات سنگین با شرط ۲۰ درصد پرداختی توسط دهیاری‌ها جذب‌شده و تا دو هفته دیگر تحویل روستاهای محروم می‌شود.

پیر علائی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان شهرداری و دهیاری‌ها و پست‌بانک کشور به جهت توسعه اشتغال و تجهیز روستاها به ماشین‌آلات نیز گفت: برای خریداری ماشین‌آلات و اشتغال‌زایی تسهیلات از یک‌صد میلیون‌تا چهار میلیارد تومان برای ۸۷ فقره پرونده مجوز گرفته‌شده که تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود ۷۰ درصد آن تعهدات را تحویل بگیریم.

وی به مقوله آموزش و ضرورت توسعه آن در روستاها تأکید کرد و گفت: آموزش تفکیک زباله از مبدأ برای دهیاران و روستائیان یکی از آموزش‌های محوری دفتر روستایی استانداری بوده و علاوه بر آن تاکنون ۱۱ دوره آموزش مجازی در دوره‌های عمرانی، مالی، زیربنایی و ساخت‌وساز برگزار کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به عزم جزم این دفتر به جهت پیشگیری از تخلفات ساختمانی در روستاها، گفت: شدیداً با دهیاران، بخشداران و کارشناسان فنی در حال رایزنی هستیم تا جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاها گرفته شود و تاکنون در این خصوص نیز یک هزار پرونده تخلف تشکیل‌شده و در حال بررسی است.

پیر علائی با تقدیر از جمعیت هلال‌احمر گیلان به سبب راه‌اندازی خانه‌های هلال در روستاها، گفت: اولین استان کشور هستیم که ۴۱۰ خانه هلال روستایی داریم که به حوزه آموزش، امدادرسانی و سایر مؤلفه‌های مهم در این زمینه مشارکت فعالانه دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =