کد خبر: 10990
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
بوقلمون

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: اولین کشتارگاه مجهز بوقلمون کشور که در حال حاضر به‌صورت آزمایشی فعالیت دارد، در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به‌گزارش «روستانیوز»، علیرضا قره‌گوزلو در نشست آنلاین با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های استان همدان جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت طیور اظهار داشت: استان همدان به‌عنوان سومین استان کشور بعد از تهران و اصفهان در پرورش شترمرغ مطرح است و ۱۴واحد صنعتی پرورش شترمرغ در سطح استان فعالیت می‌کنند.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی همدان همچنین گفت: پرورش بوقلمون یکی دیگر از بخش‌هایی است که در صنعت طیور استان همدان مورد توجه قرار گرفته و سازمان جهاد کشاورزی همدان با هماهنگی‌ای که با دیگر دستگاهای ذی‌ربط به‌عمل آورده، در نظر دارد به‌منظور جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی امکانات بسیار خوبی را برای سرمایه‌گذاران در این بخش  فراهم کند.
وی افزود: با توجه به این‌که این صنعت دارای ارزش افزوده زیادی است، سرمایه‌گذارانی که در این بخش سرمایه‌گذاری کنند از امکاناتی که سازمان جهاد کشاورزی در نظر گرفته است می‌توانند استفاده کنند.
قره‌گوزلو اضافه‌کرد: پرداخت تسهیلات بانکی با سودهای کم‌بهره، پرداخت 50درصد حق بیمه، تأمین و تحویل نهاده‌ها از جمله مزایا است.
وی همچنین به حذف بوروکراسی اداری در اختیار قرار دادن زمین اشاره کرد و افزود: این مدیریت از هیچ‌گونه کوششی برای جذب سرمایه‌گذار در بخش طیور دریغ نخواهد کرد.
وی در ربطه با قیمت مرغ نیز اظهار داشت: نوسانات قیمت مهم‌ترین عامل در استقبال‌نکردن تولیدکنندگان است و امروز واحدهای فعال با ۹۰۰هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در استان فعالیت دارند و تأمین نهاده‌ها مهم‌ترین برنامه برای حمایت از تولید است.
قره‌گوزلو تأکید کرد: هیچ کمبودی در راستای تولید مرغ و تخم‌مرغ در کشور و استان همدان وجود ندارد و مهم‌ترین موضوع تأمین نهاده‌ها بود که آن هم با تدبیر مسئولان و راه‌اندازی سامانه بازارگاه حل شده است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر تشکیل و تکمیل زنجیره مرغ تخم‌گذار در استان اظهار کرد: در حال حاضر برای ۴۵واحد با ظرفیت یک میلیون و ۹۲۷هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در استان پروانه‌ صادر شده که از این تعداد ۲۳واحد با ظرفیت اسمی بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ قطعه فعال هستند.
وی افزود: تاکنون ۱۰واحد مکانیزه مرغ تخم‌گذار در استان فعال هستند و دو واحد ۲۰۰هزار قطعه‌ای و یک مورد بالای ۴۰۰هزار قطعه در حال ایجاد است.
این مسئول با بیان این‌که دو میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار تجاری در همدان وجود داد، خاطرنشان کرد: در استان همدان ۳۵هزار قطعه مرغ مادر تخم‌گذار پرورش داده می‌شود. 
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های استان همدان جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت طیور اظهار داشت: استان همدان به عنوان سومین استان کشور بعد از تهران و اصفهان در پرورش شترمرغ مطرح است و ۱۴واحد صنعتی پرورش شترمرغ در سطح استان فعال هستند.
قره‌گوزلو اظهار داشت: در این واحدهای صنعتی دو هزار و 103قطعه شترمرغ به صورت پرواری و ۳۱۵قطعه هم به صورت مولد نگهداری و پرورش داده می‌شوند. گفتنی‌است از شترمرغ علاوه بر تولید گوشت می‌توان در صنایع تولید کیف و کفش و روغن درمانی استفاده کرد.
وی افزود: شترمرغ با توجه به نوع سیستم گوارش و فیزیولوژی خاصی که دارد، می‌تواند از ضایعات و پسماندهای کشاورزی تغذیه کند، حال آن‌که باید توجه داشت که هرچقدر کیفیت تغذیه این حیوان بهتر باشد، شاهد رشد مطلوب‌تر آن خواهیم بود.
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان  در ادامه با بیان این مطلب که گوشت شترمرغ جزو گوشت‌های قرمز محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگرچه گوشت شترمرغ شبیه گوشت گوساله است، اما از نظر کیفیت به مراتب از آن بهتر بوده و از جمله مزایای گوشت آن این است که کلسترول کم‌تری نسبت به گوشت گوساله دارد.
قره‌گوزلو همچنین تصریح کرد: از پوست شترمرغ نیز یکی از مرغوب‌ترین چرم‌هایی که در حال حاضر در بازار موجود است، تولید می‌شود که به دلیل خواصی چون ترک نخوردن و ماندگاری بالا یکی از بهترین انواع چرم محسوب می‌شود و قیمت بالایی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =