جنگل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان با بیان این‌که بازمانده‌هایی از جنگل‌های زاگرسی در استان همدان وجود دارد که به‌دنبال احیاء و گسترش آن‌ها هستیم، گفت: ارتقای تاج پوشش جنگل‌های استان همدان، مهم‌ترین هدف سازمانی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری از اجرای طرح‌های توسعه جنگل‌کاری در استان است.

به گزارش روستانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، اسفندیار خزایی اظهار کرد: استان همدان به‌دلیل میزان ارتفاعی که از سطح دریا دارد، کم جنگل بوده و بیش از جنگل، از نعمت مراتع خوب برخوردار است.

 وی با اشاره به احیای بازمانده‌های جنگل‌های زاگرسی در همدان افزود: در دو ناحیه رویشی در همدان، شامل جنوب استان در مناطقی مانند نهاوند، تویسرکان، اسدآباد و ملایر و در شمال استان منطقه فامنین، نوارهای باریکی از جنگل‌های زاگرسی دیده می‌شود. به همین منظور نیز طرح‌های توسعه‌ای در حوزه جنگل‌کاری تهیه ‌شده و درحال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان عنوان کرد: معدود جنگل‌های جنوب استان بازمانده جنگل‌های زاگرسی و جنگل‌های شمال استان نیز بازمانده جنگل‌های ایرانی-تورانی هستند. به همین دلیل نیز سال گذشته در جنوب استان به‌ویژه منطقه نهاوند طرح بوم‌سازگان جنگل‌ها را اجرا کردیم.   

 وی خاطرنشان کرد: امسال نیز طرح توسعه و غنی‌سازی جنگل‌ها را در استان اجرایی کرده‌ایم که وسعت اجرای آن بیش از 500هکتار از طرح جنگل‌کاری یک‌هزار هکتاری استان همدان را شامل می‌شود.

خزایی ارتقای تاج پوشش جنگل‌های استان را مهم‌ترین هدف این سازمان از اجرای طرح‌های جنگل‌کاری، توسعه و غنی‌سازی جنگل‌ها دانست و بیان کرد: در تلاش هستیم با احیای مناطق جنگلی استان و متراکم‌سازی آن‌ها بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در جنگل‌ها بهره‌مند شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =