ارومیه

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: احیای دریاچه ارومیه در مقایسه با دریاچه وان ترکیه با وجود جبران نسبی بی‌آبی آن نسبت به سال‌های گذشته، آن سرزندگی لازم را ندارد.

به گزارش روستانیوز، پرویز گرشاسبی با اعلام خبری مبنی بر این‌که ابلاغ یگان حفاظت به استان‌ها در سال جاری روند خوبی را خواهد داشت، بیان کرد: طی سال‌ جاری پرداخت حقوق به یگان‌های حفاظتی که به صورت شرکتی عقد قرارداد شده‌اند، عملی خواهد شد.
وی با تأکید بر این‌که نگاه وسیعی باید به اراضی ملی و کشاورزی داشت، افزود: با مقایسه دو دریاچه وان در ترکیه و دریاچه ارومیه در ایران می‌توان گفت مدیریت سرزنده‌ای در احیای دریاچه ارومیه وجود دارند، لذا  دریاچه ارومیه نیازمند یک نگاه جامع و آمایش حوضه‌ای است.
گرشاسبی از عقب‌ماندگی تاریخی در منابع طبیعی پرده برداشت و عنوان کرد: می‌بایست بحث ممیزی در مراتع انجام می‌شد و مراتع ممیزی شده وارد طرح مرتع‌داری می شدند که متأسفانه در این خصوص یک عقب ماندگی در حوزه مرتع‌داری کشور ملموس است.
معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه افزود: دیدگاه تازه‌ای باید نسبت به مراتع در عموم مردم ایجاد شود و صرفاً آن‌ها را به رمه گردانی منحصر ندانست و کشت گیاهان دارویی از جمله کارکردهای ثروت‌آفرین و همگام با احیای دریاچه ارومیه است.
وی با اعلام این‌که در سطح یک‌میلیون و ۱۰۰هزار هکتار عملیات آبخیزداری در آذربایجان غربی انجام شده است، بیان کرد: آذربایجان غربی اولین استانی است که  عملیات آبخیزداری را به صورت کامل و ۱۰۰درصدی در سال ۹۹ انجام داده.
گرشاسبی در پایان گفت: عملیات آبخیزداری را باید به شهرداری هر شهرستان محول کرد و روا نیست که هزینه آن از صندوق توسعه تأمین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =