00

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آستارا گفت: روستای عنبران آستارا به عنوان روستای ملی گلیم بافی ایران ثبت شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایلنا، پردل امیری نژاد گفت: با پیگیری نماینده مردم آستارا و مسئولان شهرستانی و استانی و با رای نهایی چهارمین شورای راهبردی انتخاب شهر و روستاهای ملی، روستای عنبران بندر آستارا به عنوان روستای ملی گلیم‌بافی ثبت ملی شد.

وی گفت : جلسه دفاع از ثبت روستای ملی گلیم بافی عنبران آستارا در چهارمین شورای راهبردی انتخاب شهر و روستای ملی، در مردادماه ۱۳۹۹ با حضور نماینده آستارا، استاندار گیلان و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان برگزار شد.

وی با بیان‌اینکه ثبت ملی روستای عنبران در برندسازی گلیم مرغوب آن تاثیر بسزایی خواهد داشت، افزود: ثبت ملی روستای عنبران در فهرست آثار ملی باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی می شود و سبب رونق بازار و درآمد گلیم‌بافان می‌شود.

امیری‌نژاد تصریح‌کرد: در روستای عنبران ۷۰۰ نفر از زنان در منازل خود به گلیم‌بافی اشتغال دارند و پنج فروشگاه صنایع دستی وجود دارد و علاوه بر آن محصولات به صورت آنلاین نیز به فروش می‌رسد.

وی از نماینده مردم بندر آستارا در مجلس در پیگیری‌  ثبت ملی روستای عنبران به عنوان روستای گلیم‌بافی و حضور در جلسات کشوری و استانی مربوطه تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =