اکبری

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: کاهش مصرف سالانه ۸ درصد آب بدون تصویب دولت و تنها با تحمیل ستاد احیا ، به بخش کشاورزی خسارت زیادی وارد شده است.

به گزارش روستانیوز، علی مراد اکبری با همراهی وزیر کشاورزی در سفر به آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی  آذربایجان غربی بیش از مصوبه آن در دولت آب صرفه جویی کرده است، اظهار داشت: در مصوبه دولت کل سهم بخش کشاورزی در راستای احیای دریاچه ارومیه ۸ درصد بود اما ستاد احیای دریاچه ارومیه با تحمیل سالانه ۸ درصد کاهش مصرف آب، صرفه جویی در آب را ۴۰ درصد کاهش داده است که کشاورزان را متضرر ساخته است.

وی با بیان اینکه تنها ۲۳ درصد از  اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی مصوب دولت  به سازمان محقق شده است افزود: فشاری که در احیای دریاچه ارومیه بر بخش کشاورزی وارد شد، بیش از حد انتظار بود لذا در راستای احیای دریاچه ارومیه می بایست حداقل های میزان آبیاری انجام شود.

اکبری با اعلام اینکه ۶۶۱ هکتار از اراضی  استان به آبیاری تحت فشار تجهیز شده اند، گفت: متاسفانه عدم به موقع تحویل آب، در برخی از پروژه ها سبب به سرقت رفتن شیرآلات شد که سرقت شیرآلات اراضی پشت سد کرم آباد نمونه ای از این مشکلات در حوزه پروژه های آبیاری تحت فشار است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در ادامه افزود: از ۶۱ هزار و ۵۸۰ اراضی مورد  هدف جهت اجرای آبیاری تحت فشار ۵۲ هزار هکتار از آن تکمیل  عملیات شده ولی به دلیل احتمال سرقت، شیرآلات به آن ها منتقل نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =