تقی کرمی

مدیرکل امور روستایی آذربایجان شرقی گفت: پرداخت کمترین میزان حق بیمه و دریافت مستمری و حقوق در زمان میانسالی یا ازکار افتادگی بدون کمک نهادهای حمایتی از مهمترین امتیازات و خدمات صندوق بیمه اجتماعی است.

به گزارش روستانیوز، تقی کرمی با اشاره به رتبه اول استان آذربایجان شرقی در میزان جذب بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، درسطح کشور گفت: یکی از مهمترین دلایل این اتفاق دهیاران ما هستند که به اهمیت بیمه پی برده و آن را به روستاییان اطلاع می‌دهند. درواقع دهیاران استان آذربایجان شرقی عامل مهمی در ترغیب و تشویق روستاییان و کشاورزان به بیمه صندوق بیمه اجتماعی هستند.

وی با اشاره به پوشش بیمه‌ای نزدیک به ۵۲ درصدی روستاییان و کشاورزان استان، گفت: در استان آذربایجان شرقی ۲۰۹ هزار و ۷۹۶ نفر بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی داریم که از این میزان ۱۹ هزار و ۲۳۲ نفر مستمری بگیر استان هستند و درواقع استان آذربایجان شرقی از نظر میزان مستمری بگیران و بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی نیز دارای رتبه بالاتری است که این نوعی افتخار برای ما است.

کرمی با بیان اینکه هنوز با پوشش ایده آل و صد در صدی فاصله داریم، گفت: تلاش می‌کنیم تا روز به روز بتوانیم به آمارهای بیمه شدگان اضافه کنیم. چرا که به اهمیت این بیمه مطلع هستیم تا به این طریق بتوانیم وابستگی افراد را به نهادهای حمایتی کاهش دهیم تا آنها در دوران میانسالی یا از کار افتادگی زندگی عزتمندانه خود را حفظ و ادامه دهند.

مدیرکل امور روستایی آذربایجان شرقی با بیان اینکه کسی که اهمیت بیمه را متوجه نشود هرچه قدر که تبلیغات گسترده‌ای صورت گیرد بی‌فایده خواهد بود، گفت: تقدیر و تشکر و اهدای احکام مستمری بگیران به صورت نمادین در حضور روستاییان از دیگر عوامل مهم در جذب بیمه شدگان است. زمانی که روستایی مشاهده می‌کند که بدون نیاز به کمک نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد می‌تواند به طور عزتمندانه و بی‌منت حقوق دریافت کرده و به زندگی خود ادامه دهد ناخودآگاه ترغیب و تشویق به بیمه شدن می‌شود.

کرمی با تاکید براینکه بضاعت مالی مردم در گرایش آنها به بیمه موثر است، گفت: طبیعتا زمانی که افراد توان برآوردن مایحتاج اساسی زندگی خود را نداشته باشند، نسبت به بیمه بی‌توجه خواهند بود. اما اگر افراد توان اقتصادی کافی برای تامین معیشت خانوار را داشته باشند، تمایل بیشتری برای آینده نگری و بیمه دارند. زیرا بیمه را نوعی سرمایه گذاری برای آینده می‌دانند و با توجه به آنکه بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ارزان ترین بیمه در سطح کشور است، بنابراین این ارزان بودن خود نوعی عامل مهمی در انتخاب افراد است.

مدیرکل امور روستایی آذربایجان شرقی در پایان گفت: برنامه‌های شهرستان‌ها را به آنها اعلام کرده و توصیه کرده‌ایم که سیاستهای تشویقی و ترغیبی را سرلوحه خود قرار دهند تا به پوشش صد در صدی برسیم. زیرا این بیمه دارای اهمیت بسیار بالا و همچنین ارزان ترین بیمه در سطح کشور است که دو سوم آن توسط دولت و فقط یک سوم آن توسط بیمه شده پرداخت می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =