بانک کشاورزی

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه طرح اشتغال روستایی طی 10 ماه گذشته 70 هزار شغل ایجاد کرده است، گفت: به زودی 3 هزار میلیارد اعتبار جدید هم از محل صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، روح‌الله خدارحمی مدیر عامل بانک کشاورزی امروز در نمایشگاه توانمندسازی مددجویانی که در بانک کشاورزی شعبه مرکزی برگزار شد، در پاسخ به اینکه آخرین پرداخت‌ها از وام خوداشتغال روستایی چقدر است گفت: 3200 میلیارد تومان پرداخت شده و قرار است قسط سوم و چهارم هم به میزان 3 هزار میلیارد تومان به زودی پرداخت شود. 

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: تا پایان سه ماهه اول سال 98 ، 6 هزار میلیارد تومان اعتباری که از صندوق توسعه ملی به اشتغال روستایی اختصاص یافته توسط بانک کشاورزی و سه بانک همکار پرداخت می‌شود. 

خدارحمی تاکید کرد: پرداخت وام‌های خوداشتغال روستایی که از  اردیبهشت 97 آغاز شد تاکنون توانسته 70هزار شغل ایجاد کند. طرح وام خوداشتغال روستایی به دستور مقام معظم رهبری و با پرداخت 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی اجرایی می‌شود. 

وی درباره پرداخت وام به مددجویان هم گفت: این تسهیلات در دو گروه است وام‌های قرض‌الحسنه با 4 درصد برای اشتغال روستایی پرداخت می‌شود و وام‌های کمیته امداد و بهزیستی هم با نرخ 4 درصد در اختیار آنها قرار می‌گیرد. 

وی در پاسخ به اینکه آیا وام‌گیرندگان در زمینه تضامین و بروکراسی اداری مشکلی دارند؟ گفت: این وام‌ها در حداقل زمان پرداخت می‌شود، برای کسب و کارهای کوچک با حداقل یکی دو بار مراجعه و در زمان یک هفته پرداخت می‌شود و برای کسب و کارهای بزرگتر زمان‌های طولانی‌تری نیاز است. 

وی تاکید کرد: در سال 96 ، به 5 هزار مددجو کمیته امداد امام خمینی تسهیلات به مددجویان پرداخت شده که 2 هزار نفر آنها با توانمند شدن از تحت پوشش کمیته امداد خارج شده‌اند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =