00

پتروشیمی هگمتانه با تولید انحصاری و دانش بنیان انواع پودر و گرانول PVC با گرید پزشکی استاندارد برای نخستین بار در خاورمیانه در استان همدان به بهره برداری رسید.

به‌گزارش روستانیوز، پتروشیمی هگمتانه پس از حدود ۱۸ سال به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان و مدیران استانی و مدیران شرکت پتروشیمی کشور توسط رئیس جمهور افتتاح شد.
رئیس جمهور در آیین افتتاح مجتمع پتروشیمی هگمتانه که از طریق ویدیو کنفرانس انجام شد با بیان اینکه صادرات محصولات پتروشیمی هگمتانه ارزش معنوی، سیاسی و اقتصادی برای کشور ما دارد، اظهار کرد: از افتتاح این طرح خوشحال هستیم چراکه بخشی از محصولات این پتروشیمی می‌تواند صادر شود.
حسن روحانی با بیان اینکه صادرات این محصول ارزش معنوی، سیاسی و اقتصادی دارد، تصریح کرد: امروز برای من روز افتخارآمیزی است و از همه دست‌اندرکاران این پروژه مهم تشکر می‌کنم.
استاندار همدان در این مراسم  با بیان اینکه افتتاح پتروشیمی هگمتانه آرزوی دیرینه همدانی‌ها بود گفت: همدان با برخورداری از پروژه‌های عمرانی بسیار، تبدیل به کارگاه بزرگ شده است.
سید سعید شاهرخی اظهار کرد: بالاخره پس از ۱۸ سال آرزوی دیرینه مردم همدان محقق شد که در این راستا از وزیر نفت و رییس پتروشیمی ایران تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه در راستای سیاست‌های دولت استان همدان به مثابه کارگاه بزرگ سازندگی است بیان کرد: هم اکنون در سراسر استان  پروژه‌های بزرگی در حال ساخت و ساز است که امیدواریم یکی پس از دیگری به بهره‌برداری برسند.
استاندار همدان یادآور شد: پروژه‌های مهم و قابل توجهی در استان در حال فعالیت است که برخی آماده بهره‌برداری بوده و برخی در شرف افتتاح است که تا پایان دولت حتما برای استفاده مردم محقق خواهد شد.
 شاهرخی  اظهار داشت: پتروشیمی هگمتانه بزرگترین واحد تولیدی استان همدان است که محصولی کم نظیر به نام پی وی سی با درجه پزشکی تولید می‌کند و ظرفیت سالانه ۷۰ هزار تن محصول را دارد.  
وی افزود: پتروشیمی هگمتانه برای حدود ۲۳۰ نفر اشتغال ایجاد می کند، این طرح به عنوان نخستین مجتمع پتروشیمی کشور در تولید پی وی سی پزشکی امروز و بعد از ۱۸ سال به صورت رسمی به بهره برداری رسید.
استاندار همدان تصریح کرد: آغاز فعالیت پتروشیمی هگمتانه علاوه بر تامین بخشی از نیاز داخلی کشور در زمینه پی وی سی پزشکی، از خروج ارز برای واردات این محصول نیز جلوگیری می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =