کد خبر: 10444
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
سیل

فرماندار شهرستان سیریک گفت: با لای روبی، ساخت سد و خاکبرداری در رودخانه‌های گز، مَرِگ و دِهارن سه کانون اصلی بحران سیل در سیریک رفع می شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، احمد جمالدینی  با اشاره به هفته حمل و نقل و راهداری اظهارداشت: برای عملیاتی کردن زیر سازی و آسفالت جاده روستای گدو، دو میلیارد تومان هزینه شده است. با آسفالت این جاده بیش از ۸۵ خانوار با جمعیت ۳۵۰ نفری از نعمت جاده آسفالت برخوردار می شوند.

جمالدینی با اشاره به اینکه، روستای گدو در دهستان بیابان از توابع بخش مرکزی در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر سیریک قرار دارد، تصریح کرد: این روستا هر ساله در فصل بارندگی و آب گرفتگی راه روستایی باعث می شود که ارتباط آن با شهر و دیگر روستاها قطع شود.

وی با بیان اینکه به منظور اجرای این پروژه از توانمندی افراد و پیمانکار بومی استفاده شده است، خاطر شان کرد: در شهرستان چند پروژه عمرانی در دست اجرا است که نیروی کار و پیمانکار آن بومیان شهرستان سیریک هستند.

فرماندار سیریک گفت: با ساماندهی رودخانه‌های گز، مَرِگ و دِهارن شامل لایروبی، ساخت سد خاکی و خاک برداری، یکی از کانون‌های اصلی بحران در فصل زمستان در شهرستان سیریک برطرف می‌شود.

جمالدینی در این خصوص افزود: با اجرای این طرح بیش از ۱۵ هزار نفر از اهالی روستای بخش مرکزی، هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع پرورش میگو و هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی از خطر طغیان و تخریب رودخانه ایمن می‌شوند.

جمالدینی ضمن تبریک و خداقوت و خسته نباشید به همه زحمتکشان عرصه حمل و نقل و راهداری اضافه کرد: این روز را به تمامی دست اندکاران و فعالان این عرصه در شهرستان سیریک بویژه رئیس و مجموعه همکاران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سیریک و تمامی رانندگان شریف تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای همگان آرزوی سلامت و موفقیت طلب می کنم.

نماینده عالی دولت در شهرستان سیریک یادآور شد: توسعه اقتصادی در جوامع بشری، مرهون زحمات و تلاش های فعالان عرصه حمل و نقل عمومی است، تلاشگران صنعت حمل و نقل و راهداری در طول دوران انقلاب اسلامی ایران همواره با حضور در صحنه های مختلف نقش آفرینی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =