ناصر نبي‌پور

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به مشکلات سامانه بازارگاه، بهترین روش برای توزیع نهاده را از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌ها دانست و گفت: اولین مشکل در این سامانه، داده‌ها و اطلاعات اشتباه است؛ به‌طور مثال میزان نهاده مورد نیاز در هر واحد مرغداری فرق دارد که این مسأله در سامانه ثبت نمی‌شود یا این‌که زمان جوجه‌ریزی و تعداد آن متفاوت است؛ اما امکان لحاظ کردن این موارد در سامانه وجود ندارد. این درحالی است که تشکل‌ها و اتحادیه‌ها تمام این اطلاعات را در اختیار دارند. 

ناصر نبی‌پور در گفت‌وگو با « روستانیوز » ‌اظهار کرد: در گذشته وقتی نهاده وارد کشور می‌شد، در اختیار اتحادیه‌های مربوطه قرار می‌گرفت و اتحادیه آن را بین تولیدکنندگان توزیع می‌کرد. البته درصورت کمبود ممکن بود برخی مرغداران نهاده کم‌تری بگیرند، اما اکنون وضعیت بازارگاه به‌صورتی است که بسیاری از مرغداران اصلاً نهاده‌ای با نرخ مصوب دریافت نمی‌کنند و این شرایط تولید را با بحران مواجه کرده است.
وی ادامه داد: دومین دلیل برای ناکارآمدی این سامانه، کمبود نهاده و به‌موقع نرسیدن آن به دست مرغدار است؛ به‌طوری‌که میزان نهاده‌ای که در سامانه بازارگاه عرضه می‌شود، جوابگوی نیاز مرغداران نیست و آن‌ها برای جلوگیری از گرسنگی و تلف‌شدن مرغ‌هایشان، چاره‌ای جز تأمین نیاز خود از بازار آزاد ندارند.
نبی‌پور خاطرنشان کرد: از سامانه بازارگاه ۱۰ تا ۵۰روز طول می‌کشد که نهاده توزیع شود و اگر هم وارد سامانه شود، به‌سرعت تمام خواهد شد. از طرف دیگر، با وجود این‌که مرغدار پول خود را پرداخت می‌کند، اطمینان ندارد که آیا این نهاده به دستش خواهید رسید یا خیر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =