کد خبر: 10057
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
00

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان سمیرم از مردم خواست دریچه‌های خانه خود را در بازه‌های زمانی کوتاه مدت باز بگذارند چرا که تاثیر زیادی در کاهش ابتلای افراد به ویروس کرونا دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سیدحجت‌الله موسوی روز پنجشنبه در جلسه مدیریت بیماری کووید-۱۹ در شهرستان سمیرم، اظهارداشت: رعایت همین نکته به نظر ساده تاثیر بالایی در کاهش ابتلای افراد به این ویروس خطرناک دارد.

به گفته وی تحقیقات حاکی از آن است که ماسک در مقابل انتقال ویروس محافظت نمی‌کند و به ویژه در محیط های بسته با وجود استفاده از ماسک، باز هم احتمال ابتلا به این بیماری وجود دارد، به همین علت در فضای بسته باید هر از گاه دریچه‌ها را باز کرد و بعد از مدتی بست.

معاون شبکه بهداشت سمیرم به کاهش دمای هوا و سردتر شدن هوا اشاره کرد و گفت: هر چند این عامل باعث خواهد شد مردم از باز کردن پنجره منازل خود خودداری کنند اما بهتر است بدانند باز کردن دریچه، حتی برای دقایقی کوتاه در این شرایط کرونایی ضروری و موثر در پایین آوردن ریسک ابتلا به این بیماری ویروسی است.

موسوی ادامه داد: شاید گفته شود در این روزها و شب‌های کرونایی پذیرای مهمان و دوستان نیستیم اما باید توجه داشته باشیم که ترددهای روزانه خودمان به بیرون خانه و بازگشت به منزل می‌تواند ریسک خطر را بالا ببرد و باز و بستن دریچه ها حتی بدون حضور میهمان را هم ضروری کند.

وی با بیان اینکه ویروس‌ها در اندازه کووید ۱۹ چند ساعت، حتی تا ۱۵ ساعت می‌تواند در هوا معلق بماند، اظهارداشت: طبق مطالعات اخیر، ۲۰ تا ۸۵ درصد از افرادی که در محیط‌های بسته و محصور حضور داشته اند، به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت سمیرم تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت به تازگی اعلام کرده افراد یک خانوار در خانه هم ماسک بزنند.

موسوی با تقدیر از کمک بسیجیان در اجرای طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی، افزود: کمیته نظارت بر اجرای طرح حافظان سلامت شهرستان شکل گرفته و روزانه این فعالیت‌های محله‌ای و بلوک بندی شده را رصد و نظارت می کند.

این مسوول آمار امروز مبتلاشدگان به کووید ۱۹ در سمیرم را ۱۸ تن برشمرد و گفت: سرجمع کرونایی‌های این شهرستان به یک‌هزار و ۶۸۰ نفر رسیده و ۲ نفر روز گذشته بر اثر کرونا جان باخته‌اند.

مجموعه بزرگ بهداشت و درمان منطقه سمیرم دارای ۳۶ خانه بهداشت، ۶ پایگاه سلامت روستایی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و یک بیمارستان ۸۶ تختخوابی(بیمارستان سیدالشهدا) در کنار درمانگاه شهید پیرمرادیان سپاه ناحیه این شهرستان است.

سمیرم با افزون بر ۹۰هزار جمعیت روستایی، شهری و عشایری، ۱۵۰ آبادی و روستا، چهار بخش و ۶ شهر در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =