کد خبر: 10042
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
آب روستا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: براساس آخرین برآوردهای صورت گرفته، در حال حاضر ۲۵ میلیون و ۸۵۹ هزار مترمکعب آب در مناطق روستایی استان تولید و مصرف می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمدحسین محمدی اظهار داشت: در حال حاضر از یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه در کردستان یک هزار و ۱۶ روستا از خدمات شرکت آب و فاضلاب استفاده می‌کنند.

وی جمعیت روستایی برخوردار از آب سالم را در استان ۷۸.۸۸ درصد اعلام و اضافه کرد: هم اکنون آب شرب و بهداشتی ۱۰۴ روستای کردستان به صورت سیار و با تانکر تامین می‌شود و در این زمینه کمبودی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: اولویت این شرکت تأمین آب پایدار روستاهایی است که هم اکنون به آنها آبرسانی سیار انجام می‌شود که برای رفع این مشکل پروژه‌های کوتاه و میان مدت برنامه‌ریزی شده است.

محمدی یادآور شد: یکی از پروژه‌هایی که به صورت سالانه تعریف می‌شود، بهسازی تأسیسات روستاها شامل چاه، چشمه، مخزن، خط انتقال یا شبکه است که به صورت مداوم اجرا شده و در دستور کار است.

وی تاکید کرد: بخش زیادی از تأسیسات آبرسانی روستاها مربوط به دورانی است که سازمان جهاد سازندگی متولی امر آبرسانی به روستاها بود و این تأسیسات به دلیل فرسوده شدن نیازمند اصلاح است و مدام این کار انجام می‌شود.

کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و در حال حاضر ۳۸۳ هزار و ۱۳۷ مشترک در استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =