کد خبر: 10038
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
منوچهر حبیبی

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین گفت: شب یلدا در پیش است؛ تأکید می‌کنیم که در این شب نباید دورهمی برگزار شود و از مردم می‌خواهیم که از دورهمی شب یلدا خودداری کنند تا زنجیره کرونا قطع شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، منوچهر حبیبی در جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان قزوین که امروز ۱۱ آذر در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد، تصریح کرد: از مردم و کسبه تشکر می‌کنیم که از معیشت خود گذشته و با ستاد کرونا همکاری داشتند، اعمال محدودیت‌ها کماکان ادامه دارد تا پایان هفته وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قزوین با توجه به ارزیابی‌های انجام شده نسبت به ادامه یا توقف طرح طی هفته آینده تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: با همراهی مردم و تلاش دستگاه‌های متولی، کرونا سر به زیر شده و شاهد کاهش میزان ابتلا هستیم به‌طوری‌که میزان بستری در استان قزوین به ۴۰۰ نفر نزول پیدا کرده است اما باید تلاش کنیم که کرونا به شیبی بیفتد و توان بالا آمدن از آن را نداشته باشد و شاهد از بین رفتن کرونا باشیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان قزوین اظهار کرد: کاهش تعداد مبتلایان نشانه خوبی است و امیدواریم بتوانیم تعداد بستری‌ها را به صفر برسانیم، تا قبل از ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی طرح محدودیت کماکان ادامه دارد و از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم که کار را با قدرت ادامه دهند تا شاهد کاهش شیوع ویروس باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کمیته فرهنگی و کمیته اطلاع‌رسانی دو کمیته مهم قرارگاه مقابله با کرونا هستند که مسئولیت مهمی دارند، ما باید جو روانی جامعه را طوری مدیریت کنیم که از شایعه‌پراکنی و ایجاد جو بدبینی و شبهه افکنی پرهیز شود، آمار مربوط به کرونا و اقدامات صورت گرفته مسئله‌ای نیست که همراه با چندصدایی باشد بنابراین از اصحاب رسانه می‌خواهیم که در این زمینه در کنار ما باشند.

حبیبی بیان کرد: اقدامات ستاد کرونا ممکن است ایرادی داشته باشد اما با توجه به هجمه کرونا بیش از ۹۰ درصد مصوبات نتایج مثبت داشته است، لذا از خبرنگاران می‌خواهیم مانند قبل همکاری کنند و حاشیه درست نکنند، فضای نقد ستاد کرونا را به زمان دیگری موکول و در انتشار اخبار دقیق به ما کمک کنند تا مردم در جریان امر قرار بگیرند.

سازمان صمت از ایجاد صف جلوگیری کند

وی با اشاره به صف‌های ایجاد شده در برخی از فروشگاه‌ها، تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت برخی کالاها، سازمان صمت این کالاها را با قیمت مناسب در برخی از فروشگاه‌ها توزیع کرده که همین امر سبب ایجاد صف شده است، ایجاد صف یعنی به استقبال کرونا رفتن و توزیع کرونا، از سازمان صمت، اصناف و اتاق بازرگانی می‌خواهیم با مدیریت فرمانداران مسئله را طوری کنترل کنند که ما شاهد ایجاد صف نباشیم، برای جلوگیری از تشکیل صف می‌توانید تعداد فروشگاه‌ها را در بخش‌های مختلف بیشتر کنید چرا که در شرایط فعلی ایجاد صف خوب نیست و باید جلوگیری شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: با درخواست علوم پزشکی ما باید نقاهتگاه آماده‌باش داشته باشیم اگر چه ممکن است ضرورتی برای استفاده از آن نداشته باشیم، همانطور که در پیک اول کرونا به جز نقاهتگاه نمایشگاه بین‌المللی از دیگر نقاهتگاه‌ها استفاده نکردیم اما با توجه به فرارسیدن فصل سرد و پیش‌بینی شیوع آنفلوآنزا باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا از ورود افرادی که باید قرنطینه شوند به بیمارستان‌ها جلوگیری کنیم، اولویت اصلی ما ایجاد نقاهتگاه در قزوین و تاکستان است، آبیک و البرز اقداماتی انجام دادند اما در حال حاضر این شهرستان‌ها اولویت ندارند.

وی عنوان کرد: با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها از هلال احمر می‌خواهیم که از ظرفیت خوابگاه دانشجویی، مهمانخانه‌ها و مسافرخانه‌ها برای ایجاد نقاهتگاه استفاده کند، خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی باید به کادر درمان اختصاص پیدا کند و پرستاران و پزشکان بیمارستان‌ها که برخی دو هفته در خانواده حضور پیدا نکردند، از این نقاهتگاه استفاده کنند، دانشگاه‌ها، میراث فرهنگی و شهرداری نیز با محوریت هلال احمر باید در این حوزه اقدام کنند.

حبیبی اظهار کرد: قرار بود کمیته پشتیبانی ۴۰۰ کپسول اکسیژن تأمین کند و هفته‌ای ۵۰ کپسول در اختیار کمیته درمان و غربالگری قرار دهد که تاکنون ۱۱۵ کپسول تأمین شده است، از کمیته پشتیبانی می‌خواهیم که مابقی کپسول‌های اکسیژن که در حوزه اقتصادی قرار بود تأمین شود را پیگیری کنند، این کپسول‌ها پیش‌بینی شده که در اختیار بیماران در منزل قرار بگیرد برای اینکه قرنطینه خانگی اجرایی شود، با این کار باری از دوش بیمارستان‌ها برداشته می‌شود.

وی یادآور شد: تأمین کیت برای شهرها و دهیاری‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است، به تناسب هر شهر و روستا باید این کیت‌ها خریداری شود، تأمین منابع مالی کیت‌های آزمایشگاهی برعهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای قزوین خاطرنشان کرد: طرح محله محور شهید رجایی کار خود را در برخی از شهرستان‌ها شروع کرده است، انتظار داریم تا پایان هفته این طرح به صورت فراگیر انجام شود، با توجه به اقداماتی که تیم غربالگری با محوریت بسیج و سپاه انجام می‌دهد امیدواریم کار به بیمارستان کشیده نشود و بعد از شناسایی در محل قرنطینه و درمان در منزل صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: شب یلدا در پیش است بنابراین تأکید می‌کنیم که در این شب نباید دورهمی برگزار شود و از مردم می‌خواهیم که از دورهمی شب یلدا خودداری کنند تا زنجیره کرونا قطع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =