کد خبر: 10033
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
00

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: با توجه به هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم از سوی متولیان امر و شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی استان فارس و شهرستان لارستان ، سوخت مورد نیاز در مناطق فاقد گاز طبیعی این منطقه تامین شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، جلیلی حسنی در بازدید سرزده از شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی لارستان تصریح کرد: یکی از پیش نیازهای اساسی برای تامین سوخت زمستانه مناطق فاقد گاز طبیعی، نام نویسی در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی به نشانی http://newtejaratasan.niopdc.ir و درج اطلاعات تکمیلی خانوارها بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به ارزیابی ها هم اینک اطلاعات تکمیلی بالای ۹۵ درصد مناطق جنوبی استان از جمله شهرستان لارستان در این سامانه الکترونیکی با موفقیت ثبت شده است.

فرماندار ویژه لارستان گفت: بدون شک تامین سوخت مورد نیاز مردم یکی از اولویت ها و برنامه های جدی مدیریت اجرایی شهرستان است و با تمام توان ، امکانات و ظرفیت های موجود برای تامین این نیاز اساسی روستاییان و مناطق فاقد گاز تلاش خواهیم کرد.

حسنی ادامه داد: توجه ویژه در امر خدمات رسانی به مردم به خصوص تامین سوخت مورد نیاز بخش ها و روستاییان باید از اولویت‌های مهم متولیان امور به ویژه دستگاه متولی باشد و معاونت های مختلف فرمانداری و بخشداران مربوطه نیز  به طور مستمر بر نحوه انجام فرآیند این کار تا پایان فصل سرما نظارت جدی خواهند داشت.

معاون استاندار فارس همچنین مسایل پدافند غیرعاملی حوزه انرژی و نفت و گاز را به عنوان یکی از ضرورت های مهم تامین امنیت یادآور شد و گفت: افزایش ضریب سطح ایمنی در جایگاه های سوخت و انبارهای نفت و همچنین کاهش ریسک های عملیاتی باید به طور جدی مورد توجه متولیان امر و شرکت توزیع فرآورده های نفتی شهرستان باشد.

فرماندار ویژه لارستان همچنین عملکرد وضعیت پارکینگ نفتکش‌ها، انبارها و مخزن های سوخت و ارسال مستقیم و نحوه توزیع فرآورده ها را ارزیابی و بر ضرورت نظارت مستمر بر مخازن و انبارهای سوخت و همچنین سرکشی از مناطق فاقد گاز به طور مستمر و تا پایان فصل سرما تاکید کرد.

فرماندار لارستان گفت: با توجه به پروژه های مهم گازرسانی در سطح مناطق و بخش های مختلف این شهرستان مشکل سوخت و رهایی از مشقت ها و رنج های تامین آن تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد.

وی بین کرد: از مجموع هشت شهر لارستان شهرهای لار، لطیفی ، خور و بیرم از گاز برخوردار هستند و شهرهای عمادشهر ، جویم ، بنارویه و دهکویه نیز در حال اجرای عملیات گازرسانی هستند که تا پایان سال جاری پرونده گازرسانی به شهرهای لارستان به اتمام خواهد رسید.

همچنین از مجموع ۱۷۸ روستای شهرستان لارستان نیز ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار گازرسانی شده اند و یا در حال گازرسانی هستند و ۹۹ روستا نیز مشمول اجرای عملیات گازرسانی نیستند.

مدیر شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی لارستان نیز گفت: مشکلی برای تامین سوخت زمستانه مردم مناطق جنوبی فارس و شهرستان لارستان وجود ندارد و تاکنون نیز طی سه مرحله سهمیه های سوخت در کارت عابر بانک سرپرستان خانوار لارستانی شارژ شده است.

مسعود حسینیان تصریح کرد: این سه مرحله شارژ سوخت زمستانه از شهریورماه و همزمان با آغاز نام نویسی الکترونیکی نفت سفید تا آذر ماه امسال بوده است.

وی، سهمیه هر خانوار در این سه مرحله و از شهریور تا آذر ماه امسال همزمان با آغاز نام نویسی الکترونیکی  را ۵۵۰ لیتر عنوان کرد و گفت: به ترتیب در شهریوربرای هر خانوار ۱۱۰،مهرماه ۲۲۰ و همچنین ماه های آبان و آذر نیز ۲۲۰ لیتر نفت سفید تامین شده است.

حسینینان یادآور شد: هر خانوار پس از نام نویسی در سامانه امکان دریافت ۵۵٠ لیتر نفت سفید با قیمت  هر لیتر یک هزار و ۵۰۰ ریال را خواهد داشت.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =