کد خبر: 10029
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مسکن روستا

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: از مجموع ۲ هزار واحد مسکونی سهمیه مسکن محرومان در این استان، سفتکاری یک هزار و ۴۶۱ واحد به اتمام رسیده و ۹۸۶ واحد نیز آماده واگذاری به متقاضیان است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، رضا قادری اظهار داشت:برای ساخت این ۲ هزار واحد مسکونی، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که ۵۰۰ میلیارد ریال آن بصورت بلاعوض توسط دولت و ۸۰۰ میلیارد نیز تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن روستایی است.

وی با بیان اینکه نباید مسکن متولی ساخت به واحدها که زیربنای هر کدام ۱۳۰ مترمربع است،  اضافه کرد: برای هر واحد ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته و به هر واحد ۴۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

قادری با بیان اینکه این طرح ۲۱ آبان ماه سال گذشته در سفر دکتر نوبخت به کردستان کلنگ‌زنی شد، افزود: اجرای این طرح ۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در یک هزار و ۷۰۰ روستای استان را که فاقد سرپناه هستند، صاحبخانه می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان از تشکیل ۱۰۰ درصدی پرونده متقاضیان خبر داد و یادآور شد: ۲ هزار و ۴۸۴ نفر متقاضی این واحدهای مسکونی هستند.

قادری تاکید کرد: هزار و ۹۹۹  متقاضی دریافت مسکن محرومان معادل ۹۹.۹ درصد برای دریافت تسهیلات این نوع از واحدها به بانک معرفی شده‌اند که بانک‌های عامل با هزار و ۹۹۸ نفر از آنها عقد قرارداد کرده‌اند.

وی گفت: از مجموع واحدهای آماده تحویل تا به امروز ۷۴ واحد در بانه، ۱۱۶ واحد در بیجار، ۱۱۴واحد در دهگلان، ۱۳۶ واحد در دیواندره، ۱۰۷ واحد در سقز، ۱۲۵ واحد در قروه، ۸۰ واحد در مریوان، ۸۲ واحد در کامیاران، ۱۳۳واحد در سنندج و ۱۹ واحد در سروآباد کاملا تکمیل شده است.

وی درباره سهمیه شهرستان‌ها از این طرح هم یادآور شد: بانه ۱۷۰، بیجار ۲۷۵، سروآباد ۱۴۴، سنندج ۲۵۵، کامیاران ۱۶۵، دهگلان ۱۶۰، دیواندره ۲۷۰، سقز ۲۰۰، قروه ۱۸۱ ومریوان۱۸۰ واحد مسکونی سهم دارند.

از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری کردستان، ۲۹ درصد آن یعنی ۴۶۹ هزار نفر در هزار و ۶۹۵ روستا سکونت دارند، این استان دارای ۱۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی و یک هزار و ۶۰۵ روستای دارای سکنه است و براساس سرشماری سال ۹۵، تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کردستان یک هزار و ۳۱۵ روستا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =