کد خبر: 10017
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
آرد

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان، گفت: طی دو ماه گذشته هزار و ۶۰۰ تن آرد در بین روستاهای استان زنجان توزیع شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، محمد ایزدی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، گفت: در استان زنجان یک هزار و ۶۰۳ واحد نانوایی فعالیت دارند که از این تعداد یک هزار و ۷۹ واحد نانوایی‌های یارانه‌ای بوده و ۵۲۴ واحد نیز نیمه یارانه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته هزار و ۶۰۰ تن آرد در بین روستاهای استان زنجان توزیع شده است، گفت: آرد مورد نیاز روستاهای صعب العبور استان نیز قبل از شروع فصل سرما تامین شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان، به اجرای طرح رتبه بندی نانوایی‌ها در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این طرح در استان زنجان اجرا می‌شود و توزیع سهمیه آرد نیز براساس رتبه بندی انجام شده تخصیص می‌یابد.

ایزدی افزود: سهمیه ۲۷ نانوایی استان زنجان اصلاح شده و این نانوایی‌ها بیشتر در مناطق پرتردد شهر قرار دارند و نسبت به افزایش سهمیه آنها اقدام شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان، تصریح کرد: درخواست آرد خام در روستاها افزایش یافته است و علت آن به احتمال زیاد مشکلات وضعیت معیشتی برمی گردد.

ایزدی افزود: خیلی از روستاها خرید آرد خام نداشتند که امسال تعداد خرید آرد در روستا افزایش یافته است.

وی ابراز کرد: در نانوایی‌های نیمه یارانه‌ای امکان خرید آرد از خارج استان وجود داشت و برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی جلوی خرید آرد از خارج استان گرفته شد و آرد مورد نیاز نانوایی‌های یارانه‌ای و غیر یارانه‌ای توسط کارنجات آرد داخل استان تامین می‌شود.

مدیرکل غله استان زنجان، تصریح کرد: امسال خرید گندم در استان زنجان وضعیت خوبی داشت و ۱۰۰ درصد پیش‌بینی جهاد کشاورزی در مورد خرید تضمینی گندم محقق شد.

ایزدی گفت: ۱۹۶ هزار تن گندم در سیلوهای استان زنجان ذخیره شده و امسال ۴۰ هزار تن گندم مورد نیاز سایر استان‌ها را تامین کنیم و به دنبال دو شیفت کردن ۲۰ واحد نانوایی در زنجان هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =