کد خبر: 10015
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
علي قرباني، نماينده مردم بجنورد

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور مهمترین اصلاحات بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ دهیاری‌های کشور نسبت به بخشنامه بودجه سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، علی قربانی در این زمینه گفت: به‌منظور تنسیق فرایند تنظیم بودجه دهیاری‌ها همه ساله بخشنامه بودجه دهیاری‌ها از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تهیه و ابلاغ می‌شود..

وی با اشاره به مهمترین تغییرات مندرج در بخشنامه ابلاغی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال جاری، عنوان نمود: طبق بخشنامه اخیر،با عنایت به شرایط فعلی و اهتمام همه جانبه تمامی دستگاه‌های اجرایی در مقابله با کرونا، مقرر گردیده تا دهیاری‌ها تدابیر لازم را جهت کاهش اثرات اقتصادی کرونا بر درآمد و هزینه‌های دهیاری اتخاذ و جهت اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اعتبارات لازم را پیش‌بینی نمایند.

قربانی اضافه کرد: از دیگر الزامات مندرج در این بخشنامه پیش‌بینی رشد ۲۵ درصدی حقوق نیروهای دهیاری‌ها برای سال آینده، با ملاک قرار دادن مصوبه شورایعالی کار و در اولویت قراردادن پرداخت حقوق و مزایای نیروهای دهیاری‌ها می‌باشد.

وی همچنین با تأکید بر رعایت قوانین و مقررات در برون‌سپاری و واگذاری امور دهیاری به بخش خصوصی افزود: قطعاً این اقدام نباید بار مالی جدیدی را به دهیاری تحمیل نماید..

دکتر قربانی اضافه کرد: لزوم پیش‌بینی اعتبارات لازم برای اجرای تکالیف مقرر در قانون برنامه ششم توسعه و سایر احکام و قوانین دهیاری‌ها، از جمله قانون بودجه سنواتی کشور از دیگر تغییرات بخشنامه بودجه ۱۴۰۰ دهیاری‌ها می‌باشد.

وی در پایان تصریح کرد: دهیاری‌های سراسر کشور موظفند با رعایت بندهای بخشنامه ابلاغی،رعایت آیین‌نامه مالی دهیاری‌ها و قوانین و مقررات مربوط، بودجه دهیاری را به‌گونه‌ای تنظیم نمایند که ضمن رعایت تعادل بودجه، پروژه‌های عمرانی با اولویت پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام حتی‌المقدور تا پایان همان‌سال به مرحله بهره‌برداری برسد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین سلیمی IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    1 0
    حقوق دهیار پاره وقت چقد می شود با ۲۵ درصد واقعا افتضاح است متاسفانه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =