کوتک

دهیار روستای کوتک بالا کمبود آب آشامیدنی و افت فشار برق را ازجمله مشکلات روستا عنوان کرد و گفت: جاده دسترسی به روستا نیز نامناسب است و هیچ اعتباری برای بهسازی آن نمی‌دهند.

به گزارش روستانیور،‌ شهریاری افزود: کوتک بالا روستای پرجمعیتی است که یک‌هزار و ۱۶۶نفر جمعیت دارد. به همین دلیل باید بودجه و امکاناتی متناسب با همین جمعیت داشته باشد، اما درحقیقت می‌بینیم که حتی راه دسترسی آن هم که مهم‌ترین نیاز روستاست، مشکل دارد.
وی با بیان این‌که دهیاری تاکنون چند اقدام عمرانی برای بهبود وضعیت روستا انجام داده است، اظهار کرد: آسفالت، جدول‌گذاری، نصب پلاک پستی، ساخت سیل‌بند، ساخت غسال‌خانه و... ازجمله اقدامات عمرانی دهیاری بوده است.
شهریاری اضافه کرد: طرح هادی از سال۸۴ به مدت ۱۰سال انجام شده، اما بیش از پنج‌سال است که پیگیر بازنگری در طرح هادی روستا هستیم. در این خصوص به بنیاد مسکن هم نامه ارسال کردیم، اما می‌گویند هزینه آن با فرمانداری است و به فرمانداری هم که مراجعه می‌کنیم، دوباره ما را به بنیاد مسکن ارجاع می‌دهند و حل مشکل ما بین این دو اداره گیر کرده است. بخشی از اهالی وام دریافت کردند و خانه ساختند، اما برخی هم به دلیل بازنگری در طرح هادی دچار مشکل شده‌اند.
این مسئول روستا ادامه داد: اکثر مردم روستا کشاورز هستند و گردو، عدس، لوبیا، سیب‌زمینی و صیفی‌جاتی مانند گوجه و خیار ازجمله محصولات کشاورزی روستاست.
شهریاری افزود: یک زیارتگاه، چند چشمه‌سار و درخت‌های نخل هم از جاذبه‌های گردشگری این روستا به شمار می‌رود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها باید مشکلات روستا را برطرف کرد؛ به‌ویژه مشکل آب را، زیرا این روزها روستاهای بسیاری در منطقه ما با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. آب که نباشد، زندگی هم نیست و به ناچار مردم مجبور به کوچ خواهند بود.
 گفتنی است روستای کوتک بالا از توابع شهرستان کهنوج در استان کرمان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =