روستای سیاه‌کوه

دهیار روستای سیاه‌کوه گفت: آب مصرفی به وسیله لوله‌کشی از چشمه به دست روستاییان می‌رسد و به همین دلیل اصولاً در تابستان با کمبود آب مواجه هستیم. خاکی بودن کوچه‌ها، نبود امکانات ورزشی، بیکاری جوانان و مشکل برق از دیگر معضلاتی است که اهالی روستا با آن روبه‌رو هستند.

 به گزارش روستانیوز، ناصر روحی بیان کرد: برخی از کوچه‌های روستا شن‌ریزی شده، اما پروژه آسفالت آن به‌دلیل کمبود بودجه هنوز عملیاتی نشده است. درخصوص مشکل برق و طرح هادی روستا نیز پیگیر هستیم تا کار به سرانجام برسد.
وی با بیان این‌که سیاه‌کوه یک روستای توریستی و هدف گردشگری است، ادامه داد: سیاه‌کوه با وجود پوشش‌ متنوع جنگلی، کوه‌ها و دره‌های زیبا ازجمله مناطق گردشگری استان گیلان است. پارک جنگلی سیاه‌کوه پوشیده از درختان افراست که طبیعتی چشم‌نواز، آب‌وهوایی دل‌انگیز و مناظری دیدنی از کوه و جلگه را فراهم کرده. این پارک از مقاصد گردشگری در شهرستان صومعه‌سرا به‌شمار می‌رود. همچنین درختان انار جنگلی، انجیر و ازگیل کوهی و گیاهان دارویی در حاشیه روستا رشد می‌کنند.
روحی اضافه کرد: کم‌تر روستایی در استان گیلان وجود دارد که هنوز نحوه معیشت، فرهنگ و سنن، گویش، آداب و رسوم و برپایی مراسم‌های مختلف به شیوه کاملاً سنتی در بین ساکنان آن‌ها مشهود باشد، اما مردم سیاه‌کوه همچنان سنت‌های خود را حفظ کرده‌اند. 
این مسئول روستا با گلایه از نبود زیرساخت‌های گردشگری در روستا خاطرنشان کرد: تاکنون اقدام جدی و مهمی در راستای استفاده از قابلیت‌های گردشگری و طبیعی در روستا صورت نگرفته و همین بی‌توجهی‌های مسئولان، باعث مهاجرت اهالی روستا به شهرها شده است. همچنین اگر کسی بخواهد این‌جا زمینی را خریداری کند، وقتی می‌بیند آب نیست و وضعیت جاده‌ خراب است، منصرف می‌شود. مردم سرمایه لازم برای ایجاد امکانات گردشگری را ندارند و سرمایه‌گذار هم وقتی بی‌توجهی مسئولان را می‌بیند، استقبال نمی‌کند. 
وی افزود: روستای سیاه‌کوه حدود 400نفر جمعیت دارد. مردم به کشاورزی و دامداری مشغول هستند و محصول عمده آن‌ها برنج است. همچنین اهالی این روستا به پرورش کرم ابریشم و تولید نخ از آن آشنایی کامل دارند. 
روحی در پایان گفت: بیکاری، بهره‌وری پایین کشاورزی و مهاجرت‌های روزافزون ازجمله مشکلات روستاست و توسعه گردشگری روستایی، تنها راه برون‌رفت از این مشکلات است. 
گفتنی است روستای سیاه‌کوه از توابع بخش میرزاکوچک گوراب‌زرمیخ در استان گیلان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =