روستای سطل‌سر

دهیار روستای سطل‌سر با اشاره به این‌که نیمه‌کاره بودن جاده روستا ازجمله مشکلاتی است که مردم روستا خواستار رسیدگی سریع به آن هستند، گفت: نیمی از جاده بهسازی شده، اما نصف آن باقی‌مانده و به‌دلیل نبود اعتبار رها شده که همین مسأله مشکلات زیادی برای اهالی روستا به‌وجود آورده است.

به‌گزارش روستانیوز، اسماعیل فروغ اظهار کرد: گازرسانی، آب‌رسانی، لایروبی، آسفالت، بتن‌ریزی جاده و نصب گاردریل ازجمله اقدامات دهیاری در روستاست. 
وی ادامه داد: مرحله اول طرح هادی در روستا انجام شده و هم‌اکنون نیز درحال بازبینی است. دهیاری در تمام امور روستا پیگیری مستمری دارد و تا جایی‌که امکان دارد، با بودجه دهیاری و مشارکت مردم، تمام اقدامات لازم را در روستا انجام می‌دهد، اما متأسفانه در عرصه جاده‌سازی به‌دلیل هزینه بالا امکان تکمیل طرح را نداشتیم.
دهیار روستای سطل‌سر افزود: این روستا حدود 400خانوار و بیش از دوهزار نفر جمعیت دارد که اکثر آن‌ها به کشت چای و برنج مشغول هستند. سطل‌سر قطب تولید چای در این منطقه است. میوه‌هایی مانند کیوی و انواع سبزی‌های محلی و ابریشم هم از دیگر محصولات روستاست.
فروغ با بیان این‌که سطل‌سر روستایی توریستی است که طبیعت زیبای آن گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند، گفت: این روستا یکی از زیباترین روستاهای شهرستان لاهیجان است که به علت موقعیت کوهستانی و آب و هوای خاصی که دارد، مکان مناسبی برای گشت‌وگذار به‌شمار می‌رود. شکل خاص مزارع برنج هم در این روستا که به‌صورت پلکانی است، مزارع برنج کشور سریلانکا و بالی را برای توریست‌ها تداعی می‌کند.
گفتنی‌است روستای سطل‌سر در فاصله هشت کیلومتری از مرکز شهر لاهیجان در استان گیلان قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =